13 lutego 2015 12:21 | Aktualności
INFORMACJA
o zamiarze przystąpienia do programu usuwania i unieszkodliwianie azbestu
na terenie Gminy Strzegowo na rok 2015
- W celu oczyszczenia obszaru Gminy Strzegowo z wyrobów zawierających azbest, Gmina przystępuje się do programu usuwania i unieszkodliwiania azbestu.
- Pomoc w zakresie likwidacji pokryć dachowych z azbestem obejmuje wszystkie koszty związane z usunięciem i utylizacją wyrobów zawierających azbest tj. demontaż płyt azbestowych (eternit), zabezpieczenie odpadów zgodnie z obowiązującymi przepisami, załadunek, transport na składowisko i unieszkodliwienie.
- Gmina nie finansuje wykonania nowych pokryć dachowych oraz kosztów związanych z demontażem starej konstrukcji dachu.
- W przypadku płyt azbestowych zmagazynowanych na posesji pomoc polega na pokryciu kosztów zabezpieczenia, załadunku i transportu odpadów na przystosowane składowisko i ich unieszkodliwienia.
- Realizacja inwestycji będzie uzależniona od możliwości finansowych gminy oraz od pozyskania środków finansowych ze źródeł zewnętrznych np. dotacji z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Warszawie.
- Pomocą nie może zostać objęta nieruchomość lub jej część wykorzystywana do prowadzenia działalności gospodarczej. Osoby prawne oraz osoby fizyczne prowadzące działalność gospodarczą mogą składać wnioski o przyznanie dofinansowania indywidualnie i bezpośrednio do Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska w Warszawie, Wydział Zamiejscowy w Ciechanowie.
- Pomoc będzie udzielana w formie bezgotówkowej, tj. poprzez zlecenie przez Gminę Strzegowo uprawnionej firmie, wyłonionej zgodnie z ustawą Prawo zamówień publicznych oraz sfinansowanie prac polegających na demontażu, załadunku, transporcie i unieszkodliwieniu wyrobów zawierających azbest w ilości zgłoszonej w złożonych deklaracjach przez poszczególnych wnioskodawców.
- Wartość udzielonej pomocy wyliczana będzie na podstawie ilości usuniętego odpadu zawierającego azbest z danej posesji i potwierdzonej w protokole przekazania odpadu lub karcie przekazania odpadu na składowisko, przedłożonych przez wykonawcę usługi wyłonionego w wyniku przeprowadzonego postępowania zgodnie z ustawą Prawo zamówień publicznych z dnia 29 stycznia 2004 r. (Dz. U. z 2010 r. Nr 113 poz. 759 z późn. zm.).
- Wnioskodawca ubiegający się o pomoc w zakresie usuwania wyrobów azbestowych z obiektów budowlanych (dysponujący obiektem na cele budowlane) zobowiązany jest uzyskać od właściwych organów administracji architektoniczno-budowlanej ostateczne decyzje administracyjne związane z zakresem wykonywanych prac.
- Wykonanie usługi nastąpi w terminie: od dnia podpisania umowy pomiędzy Gminą Strzegowo i Wykonawcą robót (planowana na czerwiec, lipiec) do końca października 2015 roku. Dokładny termin wykonania usługi ustala Właściciel z Wykonawcą.
- Zainteresowani usunięciem i unieszkodliwianiem azbestu powinni złożyć pisemne deklaracje na drukach dostępnych w Urzędzie Gminy w Strzegowie w pokoju nr 11 lub 17 oraz na stronie www.strzegowo.pl.
- Deklaracje będą przyjmowane do dnia 28.02.2015 r. Deklaracje złożone po terminie będą mogły być rozpatrzone i zrealizowane w roku następnym.
- Deklaracja powinna być złożona przez właściciela nieruchomości. Jeżeli nieruchomość posiada więcej niż jednego właściciela to deklarację muszą złożyć (podpisać) wszyscy współwłaściciele nieruchomości bądź osoba upoważniona przez współwłaściciela.
- Załącznikami do deklaracji będą następujące dokumenty:
a)Kopia zgłoszenia do starostwa o zamiarze wykonania robót budowlanych – w przypadku demontażu wyrobów zawierających azbest z budynku lub pozwolenie na budowę (wymagane w przypadku, gdy nastąpi zmiana elementów konstrukcyjnych obiektu) lub oświadczenie, iż dokumenty te zostaną dostarczone min. 30 dni przed rozpoczęciem demontażu,
b) Aktualny dokument potwierdzający własność budynku/działki,
c)Informacji o wyrobach zawierających azbest i miejscu ich wykorzystywania ,
d) Gmina zastrzega sobie możliwość żądania innych dokumentów wymaganych do uzyskania dofinansowania ze źródeł zewnętrznych.
- Warunkiem bezpłatnego demontażu i/lub odbioru jest określenie dokładnej ilości wyrobów azbestowych (w m2 - ilość płyt eternitowych pomnożona przez powierzchnię płyty lub w kg – w przypadku płyt eternitowych połamanych)
- Deklaracje niekompletne nie będą realizowane do czasu ich uzupełnienia.
- Deklaracje mogą zostać poddane sprawdzeniu i weryfikacji w terenie przez uprawnione osoby.
- Kolejność realizacji deklaracji następować będzie według daty wpływu kompletnych wniosków do Urzędu Gminy.
- Deklaracje niezrealizowane w danym roku z powodu braku środków finansowych będą mogły być realizowane w roku następnym.